پویش کمک‌رسانی به آوارگان مظلوم لبنان با بافت کلاه و شال‌گردن

به روایت همه با هم نقش زنان در پشتیبانی دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد جنگ تحمیلی ایران و عراق، نقشی بی‌بدیل و ماندگار بود. زنان ایرانی در این دوران، با ایثار و فداکاری خود، در پیروزی رزمندگان در این جنگ تأثیر بسزایی داشتند.

زنان در این زمینه، با تشکیل ستادهای پشتیبانی، اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی از مردم کردند. این کمک‌ها شامل مواد غذایی، پوشاک، دارو، وسایل پزشکی و تجهیزات نظامی بود. زنان همچنین در کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی، با تولید انواع محصولات مورد نیاز جبهه‌ها، نقش مهمی در پشتیبانی مادی از رزمندگان ایفا کردند.

امروز نیز با الگوگیری از همان نقش آفرینی‌های برجسته در دوران دفاع مقدس بسیاری از زنان ایرانی مشتاق هستند با کمک به جبهه مقاومت در لبنان و فلسطین و آوارگان مظلومی که در این مدت زیر بمب‌باران‌های رژیم صهیونیستی قرار داشتند در التیام بخشی از دردهای آنها سهیم باشند.

این روزها رژیم صهیونیستی با کشتاری که علیه  زنان و کودکان بی‌پناه در غزه و ضاحیه جنوبی لبنان انجام داده است باعث رنجش بسیاری از مادران ایرانی شده است.

بارها  مادران و کودکان ایرانی برای همدردی با مادران غزه  که در سوگ فرزندان خود داغدار هستند و کودکان فلسطینی و لبنانی که در شرایط سخت جنگ پدر و مادر خود را از دست داده‌‌اند، با فرزندان خود در راهپیمایی های مختلف حضور پیدا کردند.

بانوان استهبانی نیز در یک اقدام زیبا به یاد دوران دفاع مقدس و نقش پررنگ زنان در پشتیبانی از رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی حالا در یک پویش همگانی برای کمک رسانی به آوارگان مظلوم جنوب لبنان اقدام به بافت کلاه و شالگردن کردند.

در این پویش که تحت عنوان «قیام زنان استهبانی به یاد دوران دفاع مقدس» ایجاد شده است، هر یک از بانوان استهبانی به نیابت از یکی از شهدای شهر خود یک کلاه یا شالگردن بافته و برای کمک به آوارگان جنوب لبنان آن را هدیه خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *